Graafinen suunnittelu

Graafinen suunnittelu, ikoni

GRAAFINEN SUUNNITTELU

Visuaalinen identiteetti ja graafinen ohjeisto

Visuaalinen identiteetti on organisaation, yrityksen tai brändin visuaalinen ilme ja ulkoasu, joka auttaa tunnistettavuudessa, erottumisessa ja viestinnässä. Se koostuu visuaalisista elementeistä, kuten logosta, väripaletista, typografiasta, graafisista elementeistä, valokuvista ja muista visuaalisista tekijöistä.

Graafinen ohjeisto, usein myös nimellä brändiohjeisto, on dokumentti tai kokoelma ohjeita, sääntöjä ja suosituksia, jotka määrittelevät organisaation, brändin tai projektin visuaalisen identiteetin ja sen käytön. Tämä varmistaa yhtenäisen ja johdonmukaisen visuaalisen esiintymisen kaikissa viestinnän muodoissa. Luomani graafinen ohjeisto voi sisältää seuraavia osa-alueita:

  1. Logo ja sen käyttö: Ohjeet logon rakenteesta, värimaailmasta, koko- ja mittasuhteista, sekä sijoittelusta eri käyttökohteissa.
  2. Väripaletti: Määrittely käytettävistä väreistä ja niiden käyttötarkoituksista eri yhteyksissä. Värit ovat yhteneväisiä brändin tyylin kanssa ja välittävät haluttua tunnelmaa tai viestiä.
  3. Typografia: Käytettävät fontit ja tekstityylit, kuten otsikot, leipätekstit ja ingressit.
  4. Graafiset elementit: Kuvioita, taustoja, koristeluja tai muita graafisia elementtejä koskevat ohjeet ja niiden käyttötarkoitukset.
  5. Kuvitukset ja valokuvat: Ohjeet valokuvien ja kuvitusten tyylistä, värien käytöstä kuvissa ja yleisestä visuaalisesta lähestymistavasta kuvamateriaalia koskien.
  6. Lomakepohjat: Valmiit lomakepohjat tai ohjeistukset elementtien sijoitteluun.
  7. Brändin ääni ja viestintätyyli: Ohjeet brändin viestintätavan, äänen ja tyylin suhteen kirjallisen sisällön ja viestien laatimiseen.
  8. Sosiaalisen median ja digitaalisen viestinnän ohjeet: Erityiset ohjeet digitaaliseen viestintään, kuten sosiaalisen median profiilien ylläpitoon ja sisällön jakamiseen.

Näiden lisäksi esitetään konkreettisia esimerkkejä ohjeistuksen soveltamisesta havainnekuvin, jotta ohjeiden käyttöä on helpompi ymmärtää. Jos siis kaipaat graafista ohjeistoa tai sen päivitystä, lähdetään yhdessä edistämään prosessia!

Logosuunnittelu

Löytyykö sinulta jo toimiva logo? Tiesithän, että logo on tärkeä graafinen tunnus, joka pyrkii kiteyttämään yrityksen, brändin tai organisaation identiteetin ja viestin. Hyvin suunniteltu logo on helppo tunnistaa, se on yksinkertainen, mieleenpainuva sekä toimii eri käyttötarkoituksissa, kuten painotuotteissa, verkkosivuilla ja mainoksissa.

Jos logosi on huonolaatuinen ja se ei kelpaa vaikkapa painoon tai näyttää ruudulla pikseliseltä, logon vektorointi tai puhtaaksipiirtäminen kannattaa.

Toimitan suunnitellun logon eri tiedostomuodoissa (.jpg, .png, .svg, .pdf, .eps, .ai), jolloin voit valita aina optimaalisimman tiedoston sopivaan käyttötarkoitukseen.


Taittotyöt

Taitan esitteet, kirjat ja lehdet. Tarvittaessa voin myös taittotyön ohella hoitaa kokonaisvaltaisesti kuvitukset, jolloin ei tarvitse huolehtia valmiiden kuvien etsimisestä. Kysy lisää!


Painotuotteet

Käyntikorttien, esitteiden, tarrojen, julisteiden sekä rollupien suunnittelu.


Työn hinnoittelu tehdään tapauskohtaisesti.